Årsmöte 2021

Inbjudan till J/H Skyttesportförbunds årsmöte 2020/2021

På grund av pandemin och all osäkerhet som skedde kring detta tog vi det säkra före det osäkra och ställde in årsmötet som skulle genomförts i mars 2020. Detta med digitala möten har varit nytt för oss alla i styrelsen och för många andra i samhället också. Styrelsen har haft en del digitala möten via Teams under pandemins gång då vi ej kunnat mötas för ett fysiskt möte.

Styrelsen har beslutat om att genomföra ett digitalt årsmöte via Teams Onsdagen den 17/3 kl 19.00. Årsmötet som skulle genomförts 2020 har slagits ihop med detta mötet så vi kommer ha 2 årsmöten under detta möte.

De val som skulle gjorts på 2 år för perioden 2020-2021 kommer nu göras men dock för endast 1 år, 2021. Detta då vald styrelse efter årsmötet 2019 har fortsatt att sitta kvar under denna turbulenta och annorlunda tid och inget årsmöte genomfördes under 2020. Övriga val kommer genomföras som vanligt.

Eventuella motioner som ska tas upp på årsmötet ska vara styrelsen tillhanda på
This is a mailto link senast Onsdagen den 3/3

På grund av rådande pandemi kommer Årsmötet ske digitalt via Microsoft Teams som finns som app att ladda ner till dator, telefon eller surfplatta.
Dagen innan årsmötet dvs Tisdagen den 16/3 kl 19.00 kommer det finnas möjlighet att koppla upp sig till ett testmöte om man vill kontrollera så man kan ansluta ordentligt och att ljudet fungerar. Samtliga som vill deltaga på Årsmötet måste föranmäla sig till adressen info@jamtskytte.se senast den 15/3, meddela också i anmälan vilken förening du representerar.

Föranmälda kommer få en länk till mötet på sin mail, en länk till testmötet och en annan till Årsmötet. Klicka på länken så kommer du in i mötet.

Under mötet gäller följande:
Alla deltagare har sin mikrofon avstängd när man inte har ordet. Vill man ha ordet använder man funktionen som heter räck upp handen. Tryck på den så ser alla vem somvill ha ordet. När man fått ordet slår man på sin mikrofon och när man sagt sitt slår man av den igen. Detta gör vi för att alla ska kunna höra vad som sägs ordentligt så att inte ev störningar och bakgrundsljud från omgivningen stör mötet. Det går även att använda chattfunktionen om man så önskar.
Dessa funktioner och riktlinjer för mötet kan man öva på under testmötet om man känner sig osäker på
tekniken.

Handlingar till årsmötet
Handlingar 2020
Revision 2020
Handlingar 2021

Hälsningar
Styrelsen Jämtland Härjedalens Skyttesportförbund

Uppdaterad: 30 JAN 2021 12:37 Skribent: Niklas Engström
E-post: Adressen Gömd

Sektionsansvariga:

Gevärssektion: Stefan Jonasson
Pistolsektion: Niklas Engström
Jaktsektion: Bruno Eriksson

Söker du en förening nära dig?

Här  hittar du föreningarna som är anslutna till Jämtland-Härjedalens Skyttesportförbund.

Årsmöte 2021

Skyttegymnasiet 2019